O nas
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Gorzowie Wielkopolskim powstał w wyniku współpracy Stowarzyszenia Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie z dwoma partnerami:
- Stowarzyszenie Pracowników Służb Społecznych „Krąg” w Gorzowie Wielkopolskim
- Stowarzyszenie „Zielona Dolina Odry i Warty” w Górzycy.
Umowę partnerską konsorcjum zawarło 20.03.2023 r.
Po otrzymaniu akredytacji i statusu ośrodka wsparcia ekonomii społecznej złożyliśmy wniosek o dofinansowanie naszej działalności w ramach Funduszy Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027. W wyniku otwartego konkursu otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 34 478 813,20 zł. Cała wartość projektu wynosi 35 208 445,68 zł.
Podstawową grupą docelową są osoby z grup wykluczonych społecznie dla których:
– tworzone będą miejsca pracy
– świadczony będzie szereg usług o charakterze reintegracji społeczno-zawodowej.
Projekt zakłada utworzenie i utrzymanie 324 miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych.
OWES obejmuje wsparciem mieszkańców i instytucje z powiatów:
- gorzowski ziemski i grodzki,
- międzyrzecki,
- strzelecko-drezdenecki,
- słubicki,
- sulęciński,
- świebodziński,
- krośnieński,
- wschowski.
Projekt będzie realizowany w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2029 r.
Więcej informacji na stronie: www.owes-gorzow.pl
Kontakt
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
Ul. Teatralna 26
66-400 Gorzów Wlkp.
Biuro w Dobiegniewie
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości
z siedzibą w Dobiegniewie
ul. Mickiewicza 7
66-520 Dobiegniew
PARTNERZY
STOWARZYSZENIE PRACOWNIKÓW SŁUŻB SPOŁECZNYCH „KRĄG” W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM UL. TEATRALNA 26
HELENA GUHL – animator wiodący/doradca kluczowy
Godziny pracy 7:00-15:00
Tel. 607487111
Mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zadania:
- diagnoza środowiska lokalnego;
- spotkania z Gr. I, analiza potrzeb, wzmacnianie potencjału poprzez wskazywanie możliwych; kierunków i form rozwoju, wsparcie i motywacja do tworzenia PS/PES;
- nacisk na tworzenie kontaktów w środowisku PES;
- przygotowywanie indywidualnych ścieżek rozwoju dla Gr. I;
- informowanie o możliwych formach wsparcia w postaci doradztwa i szkoleń;
- ścisła współpraca z doradcą kluczowym;
- spotkania trójsektorowe w gminach z udziałem JST, środowiska biznesowego i PES/PS.
ALAN GUHL – doradca kluczowy
Godzina pracy 7:00-12:00
Tel. 784933976
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zadania:
- opracowanie formularzy zgłoszeniowych kandydatów do zatrudnienia w PES/PS, w tym ustalenie zasad punktowania kandydatów, przy uwzględnieniu grup preferowanych do wsparcia zgodnie z dokumentacją konkursową;
- spotkania doradcze dla osób fizycznych oraz prawnych w formule indywidualnej i grupowej, możliwe doradztwo on-line, prowadzone w biurze projektu, siedzibach PES, biurach urzędów miast i gmin;
- sporządzanie oraz bieżąca aktualizacja IPR uczestników;
- wstępna ocena potencjału uczestników do stworzenia i prowadzenia stabilnego PES/PS;
- kierowanie do dalszego doradztwa (biznesowego, specjalistycznego) i wsparcia szkoleniowego;
- przekazanie informacji o narzędziach i sposobach reintegracji w przypadku uczestników będących Osobami zagrożonymi Wykluczeniem oraz podmiotami reintegracyjnymi;
- ścisła współpraca z animatorami, szczególnie w zakresie nawiązania kontaktów z uczestnikami oraz rozpoznania ich potrzeb oraz pracownikiem inkubatora PES;
- współpraca z IRP, podmiotami pomocy społecznej i integracji społecznej, JST;
- określanie zapotrzebowanie na świadczenie usług społecznych wg posiadanych diagnoz środowiska lokalnego;
- określanie (we współpracy z animatorem) potencjału grup inicjatywnych i PES do zaspokojenia w/w potrzeb;
- wsparcie PES/PS w kierunku realizacji potrzeb rynkowych przez te podmioty;
- aktywny udział w spotkaniach międzysektorowych;
- uczestnictwo w konsultacjach społecznych;
- analiza lokalnych programów grantowych;
- tworzenie możliwych ścieżek działania dla grup inicjatywnych oraz PES/PS.
ANNA REKUT – animator/ doradca kluczowy
Godziny pracy 7:00- 15:00
Tel. 782950566
Mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zadania :
- diagnoza środowiska lokalnego;
- spotkania z Gr. I, analiza potrzeb, wzmacnianie potencjału poprzez wskazywanie możliwych; kierunków i form rozwoju, wsparcie i motywacja do tworzenia PS/PES;
- nacisk na tworzenie kontaktów w środowisku PES;
- przygotowywanie indywidualnych ścieżek rozwoju dla Gr. I;
- informowanie o możliwych formach wsparcia w postaci doradztwa i szkoleń;
- ścisła współpraca z doradcą kluczowym;
- spotkania trójsektorowe w gminach z udziałem JST, środowiska biznesowego i PES/PS.
- opracowanie formularzy zgłoszeniowych kandydatów do zatrudnienia w PES/PS, w tym ustalenie zasad punktowania kandydatów, przy uwzględnieniu grup preferowanych do wsparcia zgodnie z dokumentacją konkursową;
- spotkania doradcze dla osób fizycznych oraz prawnych w formule indywidualnej i grupowej, możliwe doradztwo on-line, prowadzone w biurze projektu, siedzibach PES, biurach urzędów miast i gmin;
- sporządzanie oraz bieżąca aktualizacja IPR uczestników;
- wstępna ocena potencjału uczestników do stworzenia i prowadzenia stabilnego PES/PS;
- kierowanie do dalszego doradztwa (biznesowego, specjalistycznego) i wsparcia szkoleniowego;
- przekazanie informacji o narzędziach i sposobach reintegracji w przypadku uczestników będących Osobami zagrożonymi Wykluczeniem oraz podmiotami reintegracyjnymi;
- ścisła współpraca z animatorami, szczególnie w zakresie nawiązania kontaktów z uczestnikami oraz rozpoznania ich potrzeb oraz pracownikiem inkubatora PES;
- współpraca z IRP, podmiotami pomocy społecznej i integracji społecznej, JST;
- określanie zapotrzebowanie na świadczenie usług społecznych wg posiadanych diagnoz środowiska lokalnego;
- określanie (we współpracy z animatorem) potencjału grup inicjatywnych i PES do zaspokojenia w/w potrzeb;
- wsparcie PES/PS w kierunku realizacji potrzeb rynkowych przez te podmioty;
- aktywny udział w spotkaniach międzysektorowych;
- uczestnictwo w konsultacjach społecznych;
- analiza lokalnych programów grantowych;
- tworzenie możliwych ścieżek działania dla grup inicjatywnych oraz PES/PS.
KATARZYNA MAZUR – specjalista ds. reintegracji/ doradca kluczowy
Godziny pracy 7:00- 15:00
Tel. 726050978
Mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zadania :
• przeprowadzenie diagnozy potrzeb odbiorców;
• pomoc w przygotowaniu indywidualnych planów reintegracji;
• dokonywanie przeglądu dostępnych na rynku narzędzi/ofert, które można wykorzystać w procesie reintegracji;
• dopasowanie oferta działań, które złożą się na kompleksowe wsparcie beneficjenta, skutkujące podjęciem przez niego działań w kierunku powrotu na rynek pracy;
• Pomoc w przygotowaniu wniosków do Wojewody o nadanie statusu PS.
- wstępna ocena potencjału uczestników do stworzenia i prowadzenia stabilnego PES/PS;
- kierowanie do dalszego doradztwa (biznesowego, specjalistycznego) i wsparcia szkoleniowego;
- przekazanie informacji o narzędziach i sposobach reintegracji w przypadku uczestników będących Osobami zagrożonymi Wykluczeniem oraz podmiotami reintegracyjnymi;
- określanie zapotrzebowanie na świadczenie usług społecznych wg posiadanych diagnoz środowiska lokalnego;
- określanie (we współpracy z animatorem) potencjału grup inicjatywnych i PES do zaspokojenia w/w potrzeb;
- wsparcie PES/PS w kierunku realizacji potrzeb rynkowych przez te podmioty;
BIURO W DOBIEGNIEWIE PRZYJMUJE INTERESTANTÓW PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU TELEFONICZNIE WIZYTY W GODZINACH:
Poniedziałek – Piątek: 7.30 – 15.30
JOANNA WOJCIECHOWSKA – koordynator merytoryczny – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 729 053 613
ARLETA ŁUASIK – Doradca biznesowy
tel. 729 053 612, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
MARIUSZ NOWAK – Doradca biznesowy
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PAULINA STASZAK – Doradca kluczowy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 729 002 223
DOROTA ZALEWSKA – Doradca kluczowy
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 729 053 611
AGATA ZAJKOWSKA – specjalista ds. monitoringu – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 729 053 615
ADAM KRÓL – Specjalista ds. upowszechniania ekonomii społecznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 729 053 616
BIURO STRZELCE KRAJ.
ul. Wyzwolenia 4
PAULINA PYTLOS
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 665222194;
Magdalena Gudzowska
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel: 697696377;
BIURO GÓRZYCA ul. 1 Maja 1 B
LEONARD PIETROW
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel: 503034017